Tijdens deze drie uur (dagdeel) durende, interactieve workshop gaan we in op de vragen rond Identiteit en Waarden. Bij de aanstelling als docent op je school heb je ongetwijfeld toegestemd met de identiteit van de school. Maar , waar hebben we het eigenlijk over? Veel schoolleiders en docenten hebben momenteel grote behoefte om hier eens bij stil te staan. De vragen met betrekking tot identiteit hebben o.a. te maken met: waar doe ik het voor, wat geeft mij energie in mijn werk, wat wil ik naast kennisoverdracht nog meer overdragen, waar word ik en mijn leerling gelukkig van? Allemaal herkenbare 'ik' vragen. Maar daarnaast zijn de 'wij' vragen ook belangrijk: wat vinden wij als team belangrijk, wat willen wij de leerlingen meegeven en waarmee toerusten, hoe scheppen we een veilig leer- en werkklimaat voor de leerling en voor ons als personeel, hoe scheppen we ruimte om de ander tot zijn/haar recht te laten komen? We gaan samen nadenken over deze vragen en kijken vervolgens ook wat identiteit niet is. Tijdens de tweede helft komen de waarden aan bod. Welke waarden wil je als team koppelen aan je identiteit? Kortom: een training waarin de basis wordt gelegd om op voort te bouwen.
Hier alvast wat stellingen die we tijdens de training bespreken:Stelling 1.De houding van de docent bepaalt het gedrag van de kinderen. Stelling 2.We oogsten wat we zaaien.Het onderwijs is (mede-)verantwoordelijk voor gedragsproblemen bij kinderen.Stelling 3.Om karaktervolle kinderen te kweken, moeten docenten minder ondersteunen en meer sturen.Meer weten over de ins en outs van de training? Neem contact op met een van onze trainers.
Sjors van der Kraan, gastdocent/trainer VO/MBO - sjors@klassetaal.nl
Geïnteresseerd? Vul het aanmeldingsformulier in.
FlyerAanmelden trainingTarievenArtikel Generatie Prudentia - Pleidooi voor het vak "Levenswijsheid"